Hoivian tulevaisuus

Olen huolestuneena seurannut kaupungin aikomusta, olla jatkossa ostamatta laitospaikkoja Hoiviasta (entinen Sisälähetys) ihmettelen asiaa suuresti. Hoivia on tällä hetkellä yksi niistä harvoista, jossa vanhusten hoito toteutuu ilman "eurojen kiilto silmissä". Ruoka on siellä erinomaista, viriketoimintaa järjestään ja hoitajat ovat sitoutuneita työhönsä. Talo on Hämeenlinnan pisimpään hoivapalveluita tuottaneita. Elämme uudestaan "huutolaislapsi" aikoja, ainoa ero, on että tänään on kyseessä vanhukset. Hoitajana olen paljon nähnyt, Hämeenlinnan hyvin laadultaan vaihtelevia vanhuksen palveluja. Osassa tulee ruoka kylmänä pari kertaa viikossa, lämmitetään paikan päällä (myös valmiiksi keitetyt perunat) henkilökuntaa on niin vähän, että asukkaita nostetaan ylös, ainoastaan kun omaiset tulee käymään, pahat painehaavat jää hoitamatta, kiireiden ja osamaattomuuden takia. Joissakin paikoissa päästään kerran kuukaudessa pesulle . Mielessä on "palveluntuottajilla" ainoastaan kylmä voitto. Se "kääritään" hoitajien sekä vanhusten selkänahasta. Minä toivon tähän muutosta. Haluan vetoomuksen paremman vanhustenhoidon puolesta. Ihmisarvoisen elämän puolesta. Kaupunki kuuluisi jatkaa sopimusta laadukkaan palveluntuottajan kanssa. Media herätköön ja tehkää juttua näistä nykypäivän "vaivaistaloista"!

Viimeisimmät keskustelut